Terwijl de crowdfunding in volle gang is, wordt er op de achtergrond hard gewerkt aan alle illustraties voor De Erfwachter. Op deze pagina staat een overzicht van alle illustratoren die meewerken aan het project.

Mijn naam is Atalanta Nèhmoura, althans dat is de naam die ik mijzelf sinds mijn jeugd heb gegeven. Mijn ouders gaven mij de naam Ciska toen ik op 1 maart 1964 in Steenwijk werd geboren.
Al in mijn jeugd was ik een dromerig kind met veel fantasie. Na schooltijd vluchtte ik vaak de natuur in om mij te verwonderen over al wat er leeft en bloeit of droomde ik thuis weg bij de avonturen van allerlei striphelden.
Tijdens mijn studie aan de Amersfoortse laboratoriumschool werd ik gevraagd om illustrator van de schoolkrant te worden. In die tijd lagen mijn interesses voornamelijk bij striptekenen. Wegens een chronisch gebrek aan artikelen voor de krant begon ik ook met schrijven, met als gevolg dat het schrijversvirus toesloeg. Mijn werk en relatie zorgden ervoor dat de ideeën de kast in verdwenen en daar jarenlang bleven liggen.
Tot 1998. De natuur heeft mij altijd getrokken en beïnvloed. Tijdens een diepe meditatie op een rotsblok middenin een woeste bergbeek, kwam voor mij heel duidelijk een antwoord op de vraag wat ik met mijn leven wilde: schrijven.
Het A4-tje met aantekeningen over een jonge prins die op brute wijze zijn vader verliest en wanhopig op zoek gaat naar zijn verdwenen moeder kwam uit de kast tevoorschijn. Een paar aantekeningen die ik ooit tijdens een reis door het heuvellandschap van Duitsland had gemaakt. En daarmee begon het verhaal van Aïn en de kronieken van Ulriach de Waanzinnige.
Na een deels mislukte poging het verhaal uit te geven via POD, kwam ik in aanraking met de juiste mensen, zoals Alex de Jong van Pure Fantasy en W.J. Maryson. Na de wijze lessen van Maryson en schrijfworkshops op het Pure Fantasy Forum besloot ik het hele verhaal te herschrijven en bij Books of Fantasy aan te bieden en met succes.
Inmiddels ben ik van uitgever gewisseld en heb ik samen met enkele collega schrijvers Nimisa Publishing House opgericht. Het doel van deze uitgeverij, c.q. schrijvers platform, is om ook de manuscripten uit te geven die de grote uitgevers niet kunnen publiceren vanwege een beperkt aantal fondsen.

Atalanta Nèhmoura

Atalanta Nèhmoura

Rob van der Lei

Rob van der Lei

De Levensschilder

Het overlijden van mijn broer en het feit dat ik overspannen raakte, heeft ervoor gezorgd dat ik ging nadenken over het leven. In mijn zoektocht ontdekte ik dat als ik iemand help, mijn leven waarde heeft. Ik ben van mening dat als je jezelf ontwikkelt en je mensen helpt, je gelukkiger bent.

Schilderen en mensen helpen is mijn roeping. Daar word ik gelukkig van. Ik blijf me ontwikkelen als schilder en als mens. Ik luister vol aandacht naar de verhalen van ouders die hun kindje hebben verloren. De schilderijen worden steeds mooier, ik leg er steeds meer emotie en liefde in. Daarom wil ik dit fulltime doen. En daarvoor heb ik jouw hulp nodig.

Rob van der Lei
De Levensschilder

Romano Molenaar komt oorspronkelijk uit de comics-hoek. Hij tekende voor diverse grote Amerikaanse uitgeverijen de avonturen van onder andere Lady Death, Witchblade, Wolverine en X-men.

Toen hij begin 2006 benaderd werd door uitgever Rob van Bavel met de vraag of hij Storm zou willen tekenen, was zijn antwoord meteen ‘ja’! Na een korte oriëntatieperiode ging hij aan de slag met een nieuw scenario van Martin Lodewijk. Helaas waren de eerste pagina’s van De ring van vuur niet naar ieders tevredenheid. Naast het tekenwerk verzorgde Romano ook de inkleuring, maar dat kostte hem te veel tijd. Vervolgens werd er contact gezocht met Jorg de Vos, een freelance illustrator die precies in de stijl van Don Lawrence schildert. Samen met Jorg maakte Romano de prent ‘New Boundaries’ en dat was een schot in de roos. Martin Lodewijk schreef een nieuw scenario – De Navel van de Dubbele God – waarna het team Molenaar/De Vos aan de slag ging!

Inmiddels heeft Romano Molenaar er zes Storm-albums op zitten en tekent hij ook de spin-off Roodhaar.

Romano Molenaar

Romano Molenaar

Erik Doppenberg

Erik Doppenberg

Ik ben een autodidact fantasy illustrator, zowel op het traditionele als op het digitale vlak. Geboren op 27 mei 1968 in Dordrecht (NL) waar ik nog steeds woon en werk.

Van kinds af aan was ik altijd bezig met tekenen, voornamelijk met potlood. Mijn interesse lag op jonge leeftijd al in de Science Fiction en Fantasy sfeer…heerlijk wegdromen in zelf gecreëerde werelden.
Na een periode van 14 jaar het creatieve te hebben neergelegd, ben ik eind 2007 langzaam weer begonnen…digitaal !!! Wat begon met fotomanipulaties groeide uit tot digitaal tekenen en schilderen. Vanaf 2010 heb ik ook serieus het traditionele werk weer opgepakt met het potlood.
Ik hou ervan om zo realistisch en gevarieerd mogelijk te werken in mijn illustratiewerk, en niet mijn stempel te drukken op één en hetzelfde onderwerp. Daarom hou ik van uitdagingen om mijzelf constant te verbeteren en te blijven groeien als artiest.

Tekenen heeft Ed al z’n hele leven gedaan. Op z’n elfde heeft hij een tekencursus gevolgd en sindsdien de potloden niet meer losgelaten. Ed heeft voornamelijk realistisch getekend. Veel reclamewerk zoals schetsen van storyboards, en reclamevisuals en -illustraties. Sinds een aantal jaren maakt hij ook karikaturen en nu sinds begin 2013 strips. Een hele ommekeer, maar wel een leuke uitdaging om de tekenstijl van heel realistisch te transformeren naar karikaturistische stripfiguren. Naast het tekenen heeft hij diverse andere creatieve dingen gedaan zoals fotografie en grafisch vormgeven. Ed heeft een reclamestudio waar vanuit al deze disciplines aangeboden worden aan de zakelijke klanten. Door het illustreren is de vraag gekomen of hij ook een strip zou kunnen maken. Ed had al wel eens wat cartoons gemaakt, maar een complete strip was wel weer een nieuwe uitdaging. Hierop is Maybelle ontwikkeld. Een stripfiguurtje dat als eigenwijze eigenzinnige brutale en zelfstandige meid een hoop avonturen gaat beleven. Ze kan/zal verschijnen in cartoons, stroken, gags, meerpaginaverhalen, reclamemateriaal en ze zal zelfs in een eigen album een heus avontuur gaan beleven.

Ed van der Linden

Ed van der Linden

Sander van Zijl

Sander van Zijl

Een kunstenaar met ambitie en talent. Techniek en creativiteit zijn belangrijk, maar vooral ook het zoeken naar de juiste mix van emotie en gevoel. Constant op zoek naar vernieuwing en verbetering. Hij wordt geïnspireerd door oude meesters, echter ook door hedendaagse talentvolle digitale concept art kunstenaars. Ook wordt zijn werk beïnvloed door de globale problematiek, wat helaas ook voor veel onrust in zijn atelier kan zorgen. Vandaar ook de vaak dromerige werelden vol bizarre vormen met atmosferisch perspectief, prachtige lichtval en “verborgen” ideologische benadering. Ook de verwondering over het heelal en het mysterie van het leven zijn onderwerpen die regelmatig terugkomen en hun reflectie op de kunstwerken achterlaten.

Meestal wordt olieverf als medium gebruikt, en wordt er op doek of paneel geschilderd. De formaten variëren van zeer klein tot meer dan één meter. Onderwerpen variëren van surrealistische en fantasy werelden, tot stillevens en realisme of abstracte kunst.
Sander verkoopt de olieverfschilderijen via galeries en kunstmarkten, werkt als illustrator en maakt boekomslagen, illustraties en concept art voor tijdschriften en uitgevers. Zijn werk heeft ondertussen al meerdere prijzen gekregen.

RhA of te wel René Hazebroek

is geboren in 1962 te ‘s-Gravenhage. Zijn interesse voor tekenen is lang geleden ontstaan. Striptekenaars als Moebius, Manara, Toonder en Foster hebben als een inspiratiebron gediend voor het tekenen.

Al tekenend heeft hij een weg gezocht, daarbij gebruikmakend van diverse materialen, stijlen, technieken en onderwerpen. Hoewel potlood lang zijn voorkeur heeft gehad is hij nu ook begonnen met olieverf.

Figuratief, surrealistisch, fantasie, humor en eenvoud zijn een aantal typeringen die op zijn werk van toepassing zijn.

Iedereen die een illustratie, logo of cartoon nodig heeft kan contact opnemen.
RhA geeft ook teken workshops.

RhA heeft een aantal maal met zijn tekeningen geëxposeerd.

René Hazebroek

René Hazebroek

Werner Wünschmann

Werner Wünschmann

Werner Wünschmann

EIN PAAR WORTE ÜBER MICH
Mein Name ist Werner Wünschmann
Geboren wurde ich 1957
Ich bin verheiratet und habe 2 Kinder
Ich lebe mit meiner Familie in Hamburg

Von Beruf bin ich Hausmann und nebenbei noch Tischlermeister, Dozent in der Erwachsenenbildung und leite in unserem Sportverein das Fitness-Studio.

Und wenn ich dann noch Zeit habe, beschäftige ich mich mit dem, was Sie auf den nachfolgenden Seiten sehen können.

MEIN “KÜNSTLERISCHER” WERDEGANG
Noch bevor ich Lesen und Schreiben konnte, habe ich schon meine Bildchen gekritzelt. Es fiel mir leichter etwas zu zeichnen, als dieses in Worte zu fassen. Und da Männer bekanntlich den einfachen Weg suchen, habe ich meine Fertigkeiten des Bilderkritzelns mit den Jahren verfeinert. So waren meine schulischen Noten auf den künstlerischen Gebieten auch immer überdurchschnittlich, was man von meinen Deutschzensuren leider nicht sagen konnte.

Neben dem auf der Schule geweckten Interesse an den Bildenden Künsten und einigen Semestern an einer privaten Kunstschule, wo mir die Grundlagen des Akt- und Portraitzeichnens näher gebracht wurden, habe ich keine weitere künstlerisch – handwerkliche Ausbildung genossen. Doch Heute bin ich über 50 Jahre alt, das heißt, ich hatte viel Zeit zum Üben.

In meiner Jugend hatte ich mir zum Ziel gesetzt, einmal Comiczeichner zu werden. daraus ist – wie man sieht – nichts geworden. Doch mein Interesse für Comix ist bis Heute geblieben. Und manchmal schleicht sich der eine oder andere Aspekt aus dem Bereich der Comix in meine Bilder. Man kann seine Wurzeln eben nicht leugnen.

Das Zeichnen von Pinups ist entstanden aus dem Interesse an der Darstellung von Menschen, etwas das mich seinerzeit auch an den Comix faszinierte. Und der Versuch, Stoffe oder Spitze und später auch den hochinteressanten Glanz von Lack oder Latex mit meinen Mitteln auf Papier darzustellen, war und ist für mich als Autodidakt eine ungemein spannende Herausforderung. Und das Bedürfnis, meine zeichnerischen Ergebnisse zu verfeinern, läßt mich voller Ungeduld und Freude jedes neue Bild beginnen.